Nieuwe website

De historie vertelt dat Peter Hunink samen met zijn zoon de aanzet heeft gegeven voor een Van Waning-site te ontwikkelen. Samen hebben ze een script geschreven, domeinnaam gekocht en de site bij een hositingbedrijf ondergebracht. Dit bedrijf zorg dat de site online blijft. Heel veel jaren heeft de Van Waning-site goed gewerkt. Peter onderhield de site met allerlei informatie die door vrijwilligers, donateurs, sponsoren en bestuur werden aangeleverd. Helaas kon de site om software technische redenen niet meer bijgewerkt worden. Na een oproep aan de vrijwilligers of deze iemand weten met verstand van site bouwen meldt Rob van Westen zich. Samen gekeken naar een gratis online te bewerken site van Weebly.com. Deze was goed te bewerken. Het was helaas toch niet wat we zochten.

Hierna gaat Willem Jungschläger nog aan de slag met everyoneweb.com maar ook deze ontwikkeling stopt ook door beperkingen op everyoneweb en drukke werkzaamheden van Willem. Ondanks de inspanningen van Rob en Willem, hiervoor bedanken wij ze, ligt alles een tijdje stil.

Na een tijd krijgen we via Hans Groenen contact met zijn broer Cor. Cor heeft een reclamebureau Parel Promotie BV (http://www.parelpromotie.nl) en maakt websites voor zijn klanten. Hij wil ons wel helpen. Geweldig dus en hij doet dit als sponsoring voor de Van Waning-Stichting. Dit is nu in ontwikkeling. Duurt wel even, want veel gebeurd in de avonduren. Intussen is ook de Domeinnaam, www.vanwaningstichting.nl overgezet van Peter naar Jan Jungschläger. Dit kan dan op de nieuwe site gezet worden. Via Cor Groenen is er ook contact met een hositingbedrijf Ziber, die zorgt dat de website blijft draaien, ondersteuning biedt bij storingen, levert telkens nieuwe software en zorgt dat de site bovenaan in de zoekmachine komt. Ook dit bedrijf sponsort ons.

Zo blijft dan de Van Waning-site altijd weer bereikbaar voor bewerking door ons zelf. Het is nog niet klaar maar er wordt heel hard aan gewerkt. Mochten jullie nieuwtjes, foto’s of video hebben stuur die op naar Jan of Willem Jungschläger, die zorgen dat ze op de site komen.

Het streven is dat in juli de site in werking is.