950 jaar Krimpen aan de Lek en 50 jarig jubleum watersport vereniging de Lek. (Zie foto-album.)

ingevoerd op 22-9-2014

Op vrijdag 12 heeft de watersportvereniging De Lek uit Krimpen aan de Lek, voor de bevolking van de gemeente Nederlek haar 50 jarig jubileum gevierd. Gelijktijdig is voor Krimpen aan de Lek het 950 jaar bestaan gevierd. Dit samen met de Zeldenrust die dit jaar haar 100 jarige verjaardag vierden.
’s Middags voor de senioren van Nederlek een boottocht over de Lek georganiseerd. Ruim 90 senioren hebben meegevaren met het party-schip de Nehalenia, die op de terugweg, verwelkomd werd door ruim 20 zeil- en motorboten, die voorop werden gegaan door het paviljoentjalk de Zeldenrust. De Zeldenrust diende deze middag, maar ook ’s avonds als admiraalsschip. ’s Avonds werd een verlichte gondelvaart georganiseerd waar meer dan 50 schepen aan meededen. Deze tocht werd afgesloten door een schitterend vuurwerk, ter ere van de watersportvereniging en het 950 jarig bestaan van Krimpen aan de Lek.