Varen met de Zeldenrust

De van Waning-Stichting stelt de "Zeldenrust" voor velerlei activiteiten ter beschikking, Met het schip kunnen educatieve, representatieve en recreatieve tochten worden gemaakt.

Op het schip gaat altijd een goed gekwalificeerde bemanning mee; de schipper heeft een vaarbewijs en een marifoonbrevet.

Na  de restauratie is de "Zeldenrust" zo ingericht, dat een veilig vervoer voor de opvarenden gewaarborgd is.  Bij de "zeldenrust" is het achterste gedeelte van het laadruim voorzien van een grote kuip met rondom banken met teakhouten zitroosters. Deze banken bieden plaats aan 20 tot 30 personen.

Bij de "Zeldenrust" is het midden- en voorgedeelte van het ruim onder de houten luiken ingericht met een kombuis, een eetruimte en een eenvoudige slaapaccomodatie voor 12 personen. Aan boord zijn twee toiletten en een douche met warm en koud stromend water. Er is een oven, een koelkast en een koffiezetapparaat. De elektrische spanning aan boord is 24 en 220 volt. Verder is er voldoende serviesgoed en bestek. Het vroegere woonvertrek van de "Zeldenrust" voor de schippersfamilie is gerestaureerd en in de originele staat teruggebracht.

Belangrijk voor mensen en bedrijven die gebruik maken van de diensten van de van Waning-Stichting is het feit dat we sinds 1 januari 2008 anbi-erkend zijn.
Vanaf 1-1-2008 zijn giften gedaan aan goeddoelinstellingen aftrekbaar van het belastbaar inkomen als de instelling aangemerkt is als algemeen nut beogende instelling (anbi). Op de site van anbi is de Van Waning-Stichting te Krimpen aan de Lek dus ook voor iedereen terug te vinden.

Informatie over meevaren:

Voor inlichtingen over meevaren kunt u het formulier invullen of contact opnemen met:
Charles de Mutsert
Koningin Julianastraat 26
2825 BK  Berkenwoude

stuur een email naar Charles

Waar vaart de Zeldenrust op dit moment?

Klik hier om de huidige positie te bekijken